maandag 30 mei 2022

Sikh-tempel Gurdwara in Vilvoorde feestelijk heropend

Het gebouw waar de Sikhgemeenschap haar religie viert, is na een jaar weer open. De Gurdwara tempel was brandonveilig en er waren problemen onder verschillende verantwoordelijken. Dat is nu uitgeklaard, het gebouw is ook opgeknapt en de brandveiligheid is in orde. 

Kuldip Mali staat in voor de juridische kant van de Sikh-tempel in Vilvoorde. Ze is heel enthousiast dat de tempel weer open mag: "In Vilvoorde zelf wonen niet zo veel Sikhs, maar in de rest van de Vlaamse Rand en in Brussel wel. Wekelijks verwachten we toch zo'n 300 mensen. Die kunnen hier dag en nacht terecht. We zijn alle dagen open. Het is echt fijn dat we weer kunnen samen zijn. In totaal leven er zo'n 10.000 Sikhs in Belgiƫ."

Ik had mijn hoed al uitgedaan uit respect, maar die mag je net wel aanhouden. Ik had wel mijn schoenen uitgedaan, maar ik was mijn sokken vergeten uit te doen

Johan Serkeyn (Vooruit), voorzitter gemeenteraad Vilvoorde

Geen opmerkingen: